Author Topic: Springboard Crash  (Read 3622 times)

Offline ArneDC

• Member
  • **
  • Whited00r iPod iPhone User
    • View Profile
  • Device: iPhone 3G
  • My Computer: Windows
Springboard Crash
« on: March 16, 2014, 11:00:55 AM »
Nadat ik Whited00r ge´nstalleerd had op mij Iphone 3G kreeg ik de melding dat hij in safety mode stond door een Soundboard fail en kwam ik in een loop terecht toen ik mijn simlock wilde activeren. Hoe los ik dit op? Ik heb intussen mijn Iphone al naar fabrieksinstellingen teruggezet.

Mod EDIT: Titel verduidelijkt
« Last Edit: March 16, 2014, 01:53:48 PM by hiddeishier3 »

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
  • Country: nl
    • View Profile
  • My Computer: Mac
Re: Soundboard fail
« Reply #1 on: March 16, 2014, 11:03:34 AM »
Hey ArneDC, welkom op het Nederlandse Whited00r forum.
Zou je iets meer over je iPhone kunnen vertellen? Welke firmware draait ie nu, is ie factory unlocked en zijn er ooit reparaties aan verricht?

Ik heb deze error namelijk nog nooit eerder gezien en betwijfel of het aan de Whited00r firmware ligt.
Heb je na de installatie de iPhone wel twee keer gereset?
« Last Edit: March 16, 2014, 11:09:12 AM by hiddeishier3 »
Moderator on the Whited00r forum, Apple watcher, Student, Developer, Council member of Piter Jelles.
Here to awnser all your questions about whited00r. You can ask them in English as well as in Dutch!

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: March 16, 2014, 11:47:45 AM »
Hij draait terug op ios 4.2.1 en hij is factory unlocked. Of er ooit reparaties aan geweest zijn kan ik niet zeker zeggen omdat ik hem 2de-hands gekocht heb, maar ik dacht van niet. Ik had de error ook al eens opgezocht en ik had ergens gelezen dat het aan 'Cydia' zou liggen. Maar ik ben eerlijk gezegd eerder in een leek in het Jailbreaken dus ik hoopte dat iemand het probleem hier misschien kende...

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #3 on: March 16, 2014, 01:38:27 PM »
Ik heb het probleem met wat andere Whited00r Teamleden besproken, en geen van allen hebben ze eerder van deze error melding gehoord. Ik heb nog wel een korte vraag over de simlock die je wel/niet hebt. In het eerste stukje tekst schrijf je namelijk dat je je wsimlock wilde activeren, wat bedoel je hier mee? Het moment dat je het noodoproep scherm ziet?
Moderator on the Whited00r forum, Apple watcher, Student, Developer, Council member of Piter Jelles.
Here to awnser all your questions about whited00r. You can ask them in English as well as in Dutch!

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: March 16, 2014, 01:47:21 PM »
Ik bedoel hiermee het moment dat je je iPhone opstart en dan krijg je de melding dat simlock actief is en dan kan je dit ontgrendelen met je pin-code. Als ik dit deed kreeg ik die error melding (al twijfel ik nu over of het weldegelijk 'soundboard' was) dat er iets niet werkte/gecrashed was. Dan had ik de optie om op restart te drukken (wat me dan in die loop bracht) of om gewoon op OK te drukken (wat er dus voor zorgde dat mijn sim-kaart niet actief was en ik dus niet kon smsen of bellen).

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: March 16, 2014, 01:50:13 PM »
Ik heb even gegoogeled: kan het 'Springboard' zijn ipv 'Soundboard'?

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: March 16, 2014, 01:52:29 PM »
Ik denk dat het gaat om een Springboard crash, deze zijn vaak onschuldig maar wel vervelend. Het probleem dat je omschrijft doet me sterk denken aan een verkeerd gekozen Whited00r firmware. Weet je zeker dat je de normale firmware hebt gedownload en niet de unlocker?

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
Re: Springboard Crash
« Reply #7 on: March 16, 2014, 02:17:02 PM »
Ik denk het wel. De naam van het bestand is 'Whited00r7-iPhone3G-Normal.ipsw' dus ik ga ervan uit dat dat de normale firmware is.

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: March 16, 2014, 02:18:14 PM »
En heb je na het installeren van de Whited00r firmware de iPhone meerdere keren aan en uit gedaan?

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #9 on: March 16, 2014, 02:21:54 PM »
Jep, nadat ik hem had geconfigureerd met iTunes heb ik hem driemaal heropgestart en ik kreeg steeds dezelfde error.

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: March 16, 2014, 02:25:47 PM »
 ??? En welke provider heb je? Misschien kan het daar ook nog iets mee te maken hebben

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #11 on: March 16, 2014, 02:32:57 PM »
Proximus. Misschien moet ik het nog eens opnieuw proberen? Want ik sluit zeker niet uit dat dit gewoon mijn schuld is :D

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: March 16, 2014, 02:39:08 PM »
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om het nog eens te proberen. Misschien is er iets verkeerd gegaan tijdens de installatie. Anders heeft het denk ik iets te maken met je provider...

Offline ArneDC

• Member
  • **
    • View Profile
« Reply #13 on: March 16, 2014, 02:42:12 PM »
ok, ik probeer het nog eens. En moet ik best helemaal opnieuw beginnen? De firmware terug downloaden van de site?

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: March 16, 2014, 02:42:59 PM »
Nee, ik denk dat het firmware bestand wel klopt