Author Topic: FAQ  (Read 2143 times)

Offline hiddeishier3

• Moderator
  • Hero Member
  • Country: nl
    • View Profile
  • Device: iPhone 3G
  • My Computer: Mac
FAQ
« on: June 08, 2013, 01:19:19 PM »
FAQ

Op deze pagina staan een paar algemene vragen met antwoord die vaak aan ons worden gesteld. Als u denkt dat er vragen ontbreken kunt u dit via een PM laten weten.

Wordt mijn apparaat ondersteund door Whited00r?

Whited00r ondersteunt op het moment de volgende iDevices:
- iPhone 2G
- iPhone 3G
- iPod Touch 1G
- iPod Touch 2G Sinds kort ook het MC model!

Waarom werken Apps van iOS 4 of hoger niet op mijn apparaat?

De Whited00r firmware is gebaseerd op de officiŽle iOS 3 firmware van Apple. Dit betekend dat op Whited00r alleen maar apps draaien die als systeemvereiste iOS 3.1.3 of lager hebben. Tegenwoordig is het lastig om apps met deze vereisten te vinden, daarom heeft Whited00r de app “TimeMachine” gemaakt. Met deze app kunt u oudere versies van apps en games downloaden die nog wel iOS 3 ondersteunen.

Om de AppTimeMachine te openen moet u het volgende doen:

Druk op het startscherm op het App Store icoontje.
Scroll naar rechts tot u een scherm vindt met daarop “AppTimeMachine” geschreven.
Tik hier op
Nu bent u in de AppTimeMachine.

U kunt de zoekbalk gebruiken om apps te zoeken, maar u kunt ook de categorie lijst gebruiken om de juiste app te vinden.

Kan ik de AppTimeMachine ook installeren zonder Whited00r op mijn apparaat te hoeven zetten?

Nee dit kan niet, Whited00r draait heeft een speciale eigen server voor het hosten van de ATM. Als Whited00r de ATM voor iedereen beschikbaar stelt zouden de servers minder snel kunnen reageren op de acties die u uitvoert in de app.

Ik krijg een iTunes error tijdens het installeren van Whited00r, wat moet ik doen?

Dit is een vraag die heel vaak gesteld wordt, dit komt omdat er heel veel verschillende iTunes error bestaan. De meest voorkomende is die van Error 16xx. Deze error betekend vaak dat Apple door heeft dat u wilt downgraden/herstellen naar een firmware die niet (meer) door Apple zelf ondersteund wordt.

Om van deze error moet u het volgende doen:

1. Verbind uw iDevice met uw computer.
2. Open iTunes en maak een backup van al uw gegevens.
3. Download de originele apple firmware versie 3.1.3 voor uw apparaat.
4. Download Redsn0w of iREB.

We gaan in deze tutorial er van uit dat u Redsn0w gebruikt omdat deze op zowel Mac OS X als Windows werkt.

5. Open Redsn0w en druk op extras>Pwnd DFU
6. Volg de stappen op het scherm om uw iPhone in Pwnd DFU modus te zetten.
7. Open iTunes en shift-klik op herstel bij windows of alt-klik op Mac om uw iDevice te herstellen.
8. Selecteer in het pop-up schermpje de iOS 3.1.3 Firmware die u net gedownload heeft.
9. Laat iTunes uw iDevice herstellen.
10. Voer na het herstellen stap 5-7 uit en selecteer bij het pop-up venster de Whited00r firmware.
11. iTunes hersteld nu uw iDevice en installeert daarmee Whited00r.

Veel plezier!

Zal Whited00r ooit uitkomen voor de iPod Touch 2G MC en de Iphone 3GS en later?

Om heel snel antwoord te geven op deze vraag, Nee. Whited00r maakt namelijk gebruik van een rom exploit die alleen op de eerste twee generaties iPhone en iPod zit. Er wordt wel gewerkt aan het maken van een Whited00r versie die de iPod Touch 2G MC versie ondersteund, maar doordat de rom van de MC iPod anders gebouwd is, duurt dit ontzettend lang. Er zijn op dit moment nog geen plannen om Whited00r voor meer apparaten beschikbaar te stellen.
« Last Edit: February 03, 2014, 01:07:55 PM by hiddeishier3 »
Moderator on the Whited00r forum, Apple watcher, Student, Developer, Council member of Piter Jelles.
Here to awnser all your questions about whited00r. You can ask them in English as well as in Dutch!